Iklan

Friday 21 August 2015

Travelog Haji Siri 6 - (Tiba di Madinah)


(Written & posted by: me)


Terbang dari senai tadi jam 4.30 pm. Dilayan macam raja dalam kapal. Masuk-masuk jer ada welcome drink. Tak lama lepas tu makan petang pulak. Pilih antara dua sama ada ayam atau ikan. Terbaik la MAS. Sebelum mendarat pun diberi makan nasi lagi, lauknya ayam atau daging.

Sampai kat airport terus disuruh ke imigresen saudi. Orang lain elok jer cepat. Sampai time aku, huhuhuhu, time tu la ko nak buat pemeriksaan ketat. Suruh bukak spek la, cap jari la, ambik gambar la. Ujian Allah SWT agaknya nak aku ni sabar.

Lepas tu terus di suruh ke bas. Mula-mula cari nombor tapi arab tu kata naik jer mana mana sbb hotelnya satu jer. 

Bas gerak dlm kul 9.30 malam dan sampai di hotel Al -Haram jam 10 malam. Ada taklimat sikit dari Tabung Haji tentang jadual makan dan apa yang berlaku esok. Tapi time taklimat ni kepala dah penat, jadi dengarnya macam masuk telinga kiri ngan keluar telinga kanan la.

Cuma yang penting CARI JADUAL WAKTU SOLAT. Dari situ kita boleh atur pergerakan dan aktiviti harian kat Madinah ni. Kalau masih larat lagi, lepas kemas diri pergi la ker Masjid Nabawi. Cari Pintu Al Baqi dan masuk terus ke makam Nabi. Sampaikan salam padanya dan solat di situ. Kalau ada rezeki masuk terus ke raudhah. Doa jer la byk2 mudah mudahan dipermudahkan.

Sambung esok lagi esok HARI PERTAMA DI MADINAH)

No comments:

Post a Comment